“as always a big thanks to the model”

“wie immer ein grosses Danke an das Model”

When I compare my first experience with my latest photo-shoot I notice the lessons I learned the stuff that is still missing and the over excess of equipment that I carried along to my first few.

Ayline and I agreed beforehand that we would make a city trip out of it and decided upon Bern.

I usually asked the models to bring a few change of cloths (3 outfits min.) then used the film sparsely to divide up location, outfits and still use all cameras evenly.

It worked especially well this time… as I made an effort to shortlist at least three locations within the city and was able to gather all my gear in to one heavy  bag.

We both are very happy with the results

– – –

Check out the Polaroid / Rolleiflex /  Mamiya / Canon folders on Deviantart

for more pictures of Aylin

– – –

Thank you!

 Wenn ich meine erste Erfahrung mit meinem letzten Fotoshooting vergleiche dann bemerke ich die Lektionen welche ich gelernt habe sowie die dinge welche ich noch vermisse und wie viel zuviel an Ausrüstung ich bei meinen ersten paar mit geschleppt habe.

Ayline und ich waren uns im Vorfeld einig das wir einen Stadtausflug daraus machen würden und haben uns für Bern entschieden.

Normalerweise fragte ich die Modelle ob sie mindestens 3 Outfits mitbringen können dann nutze ich den Film spärlich um Lokalität, Kleidung und Kameras gleichmäßig zu Nutzen.

Dieses mal hat diese Methode sehr gut funktioniert… da ich mich bemühte eine Liste von mindestens drei Lokalitäten in der Stadt im Kopf zu haben und ich all meine Ausrüstung in ein schwere Tasche packen konnte.

Wir beide sind sehr glücklich mit dem Resultat.

– – –

schaut die Polaroid / Rolleiflex /  Mamiya / Canon Ordner auf Deviantart an

für mehr Bilder von Aylin

– – –

Danke dir!

Advertisements