Weekly Photo Challenge: Treasure

Weekly Photo Challenge

by The Daily Post

Wöchentliche Foto Herausforderung

von The Daily Post

Well I had to think hard about this challenge. And nothing in my catalog of pictures fitted the bill. Because once I began thinking about treasure I noticed that it is not a physical thing or being. This might be hard or sound even a bit conceded but I do not treasure a person or a possession. I treasure my past, my history, my memories and I usually show these by my writing and my images.

For this challenge I dusted off my memory box. A simple cardboard box that holds my past, my mementos though represented in physical form it is the thought in conjunction with them that I tried to capture.

I used up a fair amount of my Polaroid films but I shouldn’t complain. Even the crappy pictures have to exist so the good ones can stand out.

– – –

More Images on Deviantart

Ich musste hart über diese Herausforderung nachdenken. Und nichts in meinem Katalog von Bildern passte genau. Denn sobald ich begann darüber nachzudenken, was ein Schatz ist, bemerkte ich, dass es nicht ein physisches Ding oder Wesen ist. Das kann hart sein oder klingt sogar ein wenig kaltherzig aber ich schätze nicht eine Person oder einen Besitz. Ich schätze meine Vergangenheit, meine Geschichte, meine Erinnerungen und ich in der Regel zeigen ich diese durch mein Schreiben und meine Bilder.

Für diese Herausforderung hab ich meine Box abgestaubt. Ein einfacher Karton, der mein meine Vergangenheit enthält, meine Erinnerungsstücke obwohl in physischer Form repräsentiert es ist der Gedanke, in Verbindung mit ihnen, den ich versuchte zu erfassen.

Ich habe eine ganze Menge meiner Polaroid-Filme, aber ich sollte mich nicht beklagen. Selbst die beschissene Bilder müssen vorhanden sein, damit die Guten sich abheben können.

– – –

Mehr Bilder auf Deviantart

Advertisements

3 thoughts on “Weekly Photo Challenge: Treasure

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s