On The Web – Im Internet VI

“Suggestions”

“Vorschläge”

A friend of mine has recently participated in a 24 hour comic draw challenge. Though I did read it digitally I got it straight from the artist. Who reminded me that there were others and voting was possible as well.

– – –

At first I was sure I would write a suggestion on here to go check out the comics, which I just did. I did not think that I would mention which one got my vote, or even that I was as cheap as voting for my friends comic. But now I don’t care. I liked the story she drew. Go on decide for yourself who would deserve first place, the fastidious among you might even register and vote.

– – –

To my international audience I apologize, most of these have german text… Only a few are able to tell a story only through pictures. One of the reasons why I appreciated my friends Comic “Out Of Office” as much as I did, the beauty of simplicity.

– – –

Though my hat goes off to all these artists. They have achieved a lot in 24 hours, the difference in style and story is quite amazing too. Even if you don’t speak word german I would take the opportunity to look at the artwork behind the speech bubbles.

– – –

A shortcut to some of my personal favorites below.

All of the participants on the homepage: 24 hour comic draw challenge

Ein Freund von mir hat vor kurzem an einem 24-Stunden-Comic-Zeichnungs-Wettbewerb teilgenommen. Obwohl ich es digital gelesen habe bekam ich es direkt von der Künstlerin. Welche mich daran erinnerte, dass es noch andere gibt und Abstimmen für den Favourit noch möglich ist.

– – –

Am Anfang war ich sicher, ich würde den Vorschlag hier schreiben alle Comics anzuschauen, was ich gerade gemacht habe.  Ich hätte aber nicht gedacht, dass ich erwähne welcher meine Stimme bekam oder sogar zugeben, dass ich so billig war für den Comic einer Freundin zu stimmen. Aber das ist mir jetzt egal. Ich mag die Geschichte die Sie zeichnete. Schaut vorbei und entscheidet für euch selbst, wer den ersten Platz verdient. Die anspruchsvollen unter euch registrieren sich vielleicht sogar und stimmen ab.

– – –

Vor meinem internationalen Publikum entschuldige ich mich. Die meisten von den Comics haben deutsche Texte. Wenige sind in der Lage, eine Geschichte nur durch Bilder zu erzählen. Einer der Gründe weshalb ich den Comic “Out Of Office” so geschätzt habe, Schönheit in Einfachheit.

– – –

Ich ziehe den Hut vor allen diesen Künstlern. Sie haben eine Menge in 24 Stunden erreicht. Der Unterschied in Stil und Geschichten ist schon erstaunlich. Auch wenn ihr kein Wort Deutsch sprecht solltet ihr die Gelegenheit nutzen auf das Kunstwerk hinter den Sprechblasen zu blicken.

– – –

Eine Verknüpfung zu einige meiner persönlichen Favoriten findet ihr unten.

Alle Teilnehmer auf der Homepage: 24-Stunden-Comic-Zeichnungs-Wettbewerb

Through the Forest

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s